5 iul. 2009

Prietenul Adevarat vs Prietenul Fals

Diferenta dintre prietenii adevarati si cei falsi este la fel de clara precum diferenta dintre alb si negru chiar daca noi nu vrem sa observam asta deoarece mereu ne dorim sa vedem ce e mai bun in oamenii pe care-i iubim .

Prietenul adevarat este acela care se afla mereu langa tine atunci cand nu esti ok. El te accepta asa cum esti, cu bune si cu rele si nu-ti cere niciodata mai mult . Atunci cand sunteti impreuna lumea parca pare un loc mai fericit, mai prietenos si esti foarte sigur ca indiferent de ce s-ar intampla, daca ai sa ai nevoie de el, vei sti ca el va fi acolo cu siguranta.
Prietenii adevarati sunt cei care impart momentele atat cele bune cat cat si cele rele
facandu-le sa nu devina chiar atat de rele . Ei sunt familia pe care tu ti-o poti alege.
Vor exista si momente in care nu veti fi de acord cu ceva sau veti fi suparat unul pe celalalt, dar un prieten adevarat este acela care stie cum sa actioneze in astfel de situatii. El iti poate spune cum se simte fara sa te atace,chiar daca se simti raniti, ei incearca sa nu va raneasca si pe voi.

Prietenul fals arata ca prietenul adevarat. Cand lucrurile par bune, ei mereu sunt langa tine,bucurandu-se de fiecare minut. Atunci cand lucrurile sunt rele pentru el se plang la tine iar tu esti bucuros ca-l ajuti, deoarece este prietenul tau si tu chiar il iubesti.
Prietenul fals isi arata cu adevarat fata atunci cand vine momentul in care tu ai anumite probleme si ai nevoie de el. Atunci sunt de negasit. Dar pentru ca tu il consideri prieten incepi sa-i gasesti tot felul de scuze, asa cum o fac prietenii adevarati, care iarta lipsa de loialitate.

In acest moment, linia dintre prietenul adevarat si cel fals este cam incetosata. Da,este adevarat ca oamenii au probleme lor cu care sa se confrunte si nu toti sunt capabili sa fie puternici si pentru alte persoane atunci cand ele se simt neputiinciosi.
Adevarata separare dintre prietenul adevarat si cel fals este atunci cand il confrunti pe prietenul tau si-i spui niste chestii care te-au ranit, niste lucruri pe care el ti le-a facut.
Prietenul adevarat poate fi defensiv la inceput, crezand ca ati incercat sa ii faceti ceva pe la spatele sau, dar totusi le pasa de parerea voastra si daca chiar v-a suparat, o sa incerce sa-si repare greselile.
Prietenul fals nu accepta sub nici o forma reprosurile. Ei sunt incapatanati,egoisti, incep sa tipe, sa faca panarama si sub nici o forma nu o sa-si ceara scuze chiar daca au gresit .

Este un element crucial intr-o prietenie adevarata si multi dintre noi nu se gandesc decat atunci cand este mult prea tarziu. Daca cineva ti-e prieten si intr-adevar ti-e prieten,atunci ai putea sa-i spui cand el se comporta intr-adevar aiurea. Nimanui nu-i place sa fie criticat dar atunci cand le primim din partea celor pe care-i iubim ar trebui sa stim si sa putem repara acest comportament decat sa continuam sa-i ranim.
Prietenului fals nici macar nu-i pasa. Ei sunt la fel ca si vremea. Atunci cand e cer senin, ei vin la distractie. Sunt alaturi doar in momentele usoare din viata ta.

Este trist totusi pentru ca rareori aflam cine ne este cu adevarat prieten. Aflam doar atunci cand ceva neplacut se intampla dar oricat de dureros ar fi acest lucru, trebuie sa invatam din el . Daca prietenul tau se comporta intr-un mod negativ nu ignora acest lucru. Ori te distantezi incet,incet de el or il confrunti, dar atunci sa fii pregatit pentru orice. Daca nu, poti alege mereu calea usoara .
Nu toti pot fi prieteni adevarati dar cheia este sa recunosti pe aceia care sunt intr-adevar prieteni adevarati si pe aceia care sunt mereu superficiali.

17 comentarii:

Lips of an angel spunea...

Fratemeleu cat ai scris. Frumos ce-i drept. Dar eu dupa 24 de ore de munca nu mai procesez nimic.

Anonim spunea...

e foarte adevarat ce ai scris:)...acum cateva zile mi`am dat seama cine sunt prietenii mei adevaratzi shi cu dezamagire am observat ca m`am inselat crezand in totzi "prietenii" mei...pana la urma familia este cea care te ajuta neconditionat si niciodata nu itzi va intoarce spatele:)
>;d<

Lorand spunea...

e adevarat :( si frumos.. :-J

cam greu ... gaseste.. cineva un prieten adevarat.. in ultima vreme

le-olea spunea...

Un articol destul de reusit,dar..totusi ma intreb...oare am procedat corect eliminind din viata mea o persoana care s-a numit prietena timp de 5 ani...oare mi-a fost prietena si eu nu mi-am dat seama...sau totusi am dreptate crezind ca nu mi-a fost amica,ci doar o persoana care a fost sa fie si nu mai este... Si totusi..PRIETENIA este o latura subiectiva...nu o poti defini decit prin experienta proprie..exact ca si IUBIREA...

Nita Anamaria spunea...

in seara asta am citit si eu articolul...era la statusul prietenei mele cu care m-am certat acum cateva ore.Pentru ea se pare ca eu merit cuvintele astea dar adevarul e ca nu ma simt atacata pentru ca ea de fapt se identifica in tot ce e descris mai sus ca fiind un prieten fals. E greu sa pierzi un prieten care crede ca unele cuvinte sunt mai importante decat fiecare gest din ultimii ani si e si mai greu atunci cand te face sa te simti vinovata de tot. E greu sa devii adult si sa iti pese totusi de ceilalti mai mult decat de tine. Imi pare bine ca totusi a avut ea initiativa cu acest link si mi-a demonstrat ce parere are despre "prietenia" noastra. Bye vorba ta!

Lips of an angel spunea...

Nu merita crede-ma.. Asta e inceputul.. apoite impai, pentru ca a fost o prietenie lunga si iti e dor de momentele frumoase, si iar intervine ceva care declanseaza o cearta, iar se arunca vorbe grele si tot asa, pana cand realizezi ca de fapt mai mult atarna tradarea decat prietenia si renunti. Omul are capacitatea sa isi faca prieteni, poate ca e greu la inceput sa ai incredere dar incet, incet obtii prieteni noi care iti dovedesc mai multa loialitate decat cei vechi.

Lips of an angel spunea...

.. senzorul de la tastatura e aiurea.. deci scuze pt literele mancate.

Doru spunea...

(DORU) Adevarat spui..... chiar acum am vazut cum un prieten imi intoarce spatele, iar inainte imi spunea ca traieste pentru mine....am ajutat cu ce am putut si nu am dat inapoi cu nimic, nu=mi pare rau de nimic..... Doar ca am avut incredere.....

Si eu pot face rau....dar nu vreau. Pe toti ne judeca Dumnezeu !

Dar va veni un timp in care o sa vrea sa fiu tot acolo unde eram.....si nu va fi asa.
Nu ma mai intorc la cei care au uitat cat de bun am fost candva....
In fata acestor lucruri sunt ca stejarul....nu ma doare, doar vad realitatea cu alti ochi...si stiu de ce si cine sa ma feresc si sa nu intind o mana.
Si un lucru esential pe care l-a sarit..."ingerii nu pleaca niciodata, ei stiu sa ierte, sa inteleaga" ......Se credea un inger...:)) e vb de ea.... Ea nu-si da seama doar.....ii distrage altcineva atentia si acum nu vede......dar mai tarziu e tarziu:)...pot sa iert dar nu sa uit.

Anonim spunea...

am pierdut toti prieuetnii....

Cristofor Panus spunea...

da da asa este intr-adevar........... :)

Anonim spunea...

maria.da ai scris fff korekt......

Luna spunea...

Super tare! Mi-ai deschis ochii! :) Mare adevăr! MULŢUMESC!:*

Anonim spunea...

foarte frumos acum am inteles ce inseamna prietenia)))

danu spunea...

Aveam nevoie de asta...consecintele unei prietenii esuate se manifesta prin multa durere prin pierderea acelui atasament ,al incarcaturii emotionale si al unui suflet...geaman...ma confrunt cu o pierdere mare acum...mi-au placut cuvintele tale..definesti mult adevar...prea mult adevar..

Anonim spunea...

Da chiar e adevarat :(

Gabi spunea...

După ce am citit articol,mi-am dat seama ca din câți prieteni am,doar câțiva sunt prieteni adevărați. (mama da cât ai scris:)

Gabi spunea...

După ce am citit articol,mi-am dat seama ca din câți prieteni am,doar câțiva sunt prieteni adevărați. (mama da cât ai scris:)

Trimiteți un comentariu